min helg. 20-22 augusti

vilken helg jag har haft..

fredag: drog som sagt hem till bea vid 20.00-tiden och fick lite god dessert och god dryck. vid 00-tiden så körde denise in oss och där blev det tempel & lila till största delen. klockan 05.40 tog jag och bea bussen hem, stannade alltså på tempel till stängning och tog första bästa bussen hem sen. hade fantastiskt roligt, massa dans och skratt. vi levde som om det inte fanns någon morgondag. somnade direkt när jag kom hem vid 06.15..


fina denise & fina bea

bea direkt efter att hon tagit 2 guldshottar (som förövrigt kan ha varit något av de äckligaste jag har smakat..)

lördag: var smart på fredagskvällen och ställde klockan till lördagen, för jag visste att jag annars säkert skulle ha sovit för länge på lördagen.. klockan blev ställd på 14.15 så då gick jag upp. svintrött efter att ha sovit ca 8 timmar, men illa tvungen. hoppade på cykeln det första jag gjorde för att ta mig hem till bea där jag hade lämnat lite saker kvällen innan, pratade lite skit med bea innan jag cyklade hem igen. hon såg "kry" ut. hehe så det ska va dagen efter man fyllt år!! när jag kom hem igen så hoppade jag in i duschen direkt och sedan var det bara att börja förbereda sig inför ytterligare en festlig kväll. var bjuden på en fest tillsammans med simon & kalle, med temat "indian/cowboy" så jag valde att vara en cowgirl.

grillade lite gott som jag åt tillsammans med min fina familj och fick sedan skjuts till simon för att möta upp honom och kalle innan vi skulle ta oss till festen. väl framme på festen så var det såklart vi 3 som var senast, de andra hade varit där i cirka 1 timme innan oss. bra jobbat där eller? vi fick lite mat och musiken och dryckerna började sätta igång. vi blev sen indelade i lag och alla fick varsitt namn som vi var tvungna att kalla varandra för hela kvällen, gjordes inte detta så blev det straffklunkar. mitt namn var "Jolly Jumper"..


detta är jolly jumper för er som inte vet..  (hästen)

sedan blev det tävlingar & laget som jag var i vann såklart! så det firades rejält med tequila shottar. (tequilan var vår bästa vän igår, men vår värsta fiende idag om man säger så).. kvällen var så himla lyckad och hade så otroligt roligt. vet inte riktigt när vi åkte hem men det blev mycket dans, mycket glas med goda drycker, mycket tequila, mycket prat på engelska för 1 inte var svensk, mycket skratt och mycket fylletradande. haha! dock var det så otroligt svårt att få tag på en taxi igår. why? ringde ca 10 olika taxibolag, vissa av dem flera gånger, ringde 118118 osv, men ingen hade någon. till slut fick jag gå och ragga upp en taxigubbe som körde förbi så att vi kunde åka hem. avslutade kvällen med drive-in med taxibilen och somnade gott och snabbt tätt intill min fina pojkvän. tackar alla som medverkade under kvällen, för en riktigt rolig kväll!!

















idag: blev väckt vid 12.00 och mådde riktigt ordentligt dåligt, men hade lovat mina föräldrar att följa med på en lägenhetsvisning och så fick det ju bli då. lägenheten hade perfekt läge, men den var lite för liten för vår smak så där blev det inget köp. åkte runt lite i bilen i stan innan vi bestämde oss för att åka hem igen. mådde som sagt inte helt 100 så var tvungen att åka hem och vila ut lite i min säng och med ett glas iskallt vatten (knappt sugen jag blev på det nu bara för det..) .. men vid 15.30 bestämde sig min bror och pappa sig för att de ville se hif-matchen så jag och mamma körde in dem dit och medan de tittade på matchen så åkte vi ut till väla. hittade 1 långarmad stickad, svart, kofta som jag fullkomligt älskar!! den är lite kortade fram än bak och det är det som är pricken över i:et. köpte även med mig en väska och en bodylotion (undrar hur många väskor jag har nu egentligen).. avslutade på max innan vi körde och hämtade dem efter matchen, för hade börjat få lite sug efter mat då. har sedan resten av kvällen bara legat i min säng och gottat mig. tittat på film och tittat runder lite på internet. beställde hem världens finaste väst som jag kan visa när jag väl får hem den. blev helt kär i den iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0