1 juni

är det inte helt sjukt att det redan är juni nu? underbart att det bara är 9 dagar kvar till studenten, men samtidigt lite skrämmande och sjukt att efter de 9 dagarna så börjar livet på riktigt, ingen mer skola (om man inte vill studera vidare direkt) utan blir till att arbeta och sen lite senare flytta hemifrån. och då ska man börja betala räkningar, handla mat, tvätta, städa och allt annat som kommer med om man flyttar hemifrån då jag har sluppit göra allt sånt när jag bott hemma. det är lite skrämmande att veta att man ska klara av allt sådant själv, allt sådant som ens föräldrar tidigare har skött. jag vet inte om jag kommer klara det, eller givetvis kommer jag att klara det för det är någonting man bara måste lära sig att klara av, men samtidigt känns det konstigt. kommer kännas antagligen konstigt att inte vakna upp i sitt rum som man har haft den till den största delen av sitt liv eller att bo hemma och ha sina föräldrar och sin bror runt omkring sig när man är hemma. nu är det inte så att jag ska flytta hemifrån eller så om ni tror det, men det är antagligen inte alltför långt kvar till man gör det för den delen heller? kommer ju knappast bo kvar till jag blir 25 liksom, men samtidigt hade jag velat det. haha! man har det för bra här hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0