3 november

det är så sjukt att nästa månad är det julafton och nyårsafton. man måste liksom snart börja tänka på julklappar och en outfit till nyårsafton. själv är jag ju sämst med att vara ute i god tid när det gäller att handla julklappar, blir alltid typ veckan innan eller så. och hur f*n ska jag kunna köpa massa fina julklappar när jag inte har något jobb, eller någon annan typ av inkomst? hjälp!! får ge alla mina nära och kära massa kärlek istället (a) hehe. nej, men jag har ju en vän (nämner inget namn b*a..;) som lyckades köpa julklappar till hela sin släkt för bara 200 kr!!! hahaha, hon lyckades verkligen unna alla väldiga speciella julklappar ;) men dem blev glada ändå.

egentligen ska man ju inte bry sig riktigt om vad man får, för bara grejen att man får en present är så himla fint ändå. tanken av att någon har tänkt på dig och velat ge dig någonting är så fint bara det. och man ska egentligen vara så tacksam att både man själv och sin familj/släkt mår bra och att man får vara tillsammans och ha det mysigt. men så är det tyvärr inte många som tänker. och jag måste erkänna att när jag var yngre så tänkte jag inte riktigt så, utan då var i princip det enda julafton gick ut på var vad man skulle få i julklapp. men så är det inte längre! jag älskar att släkten samlas och att man äter tillsammans, både julmat sen massa julgodis. även om jag inte är något stort fan själva julmaten i sig eftersom jag varken äter skinkan, prinskorvarna eller köttbullarna så är det ändå en princip sak. och när man sitter där med lite tända ljus överallt och bara har det hur mysigt som helst, hur mycket bättre är inte det än några materiella saker? eller är jag helt ute och cyklar? är det inte så mycket bättre att bara få vara tillsammans med dem som man vet med djupet av sitt hjärta att de älskar en och att man älskar dem lika mycket tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0