3 november

klocka har nyss slagit ett och jag har sen ungefär halv tolv suttit och sökt hur mycket jobb som helst, behöver verkligen ett!! får hoppas att iallafall någon svarar. det värsta jag vet är de som inte ens ger ett besked, så sitter man där och väntar på ett svar som man aldrig får. håller ni inte med? eller alla mina läsare kanske har turen att de redan har ett jobb? fan att det ska vara så svårt. vill verkligen jobba och jag älskar att känna att man liksom gör någonting vettigt och inte bara sitter hemma. har varit arbetslös, eller arbetssökande som det lite finare heter i över 2 månader nu. helt galet faktiskt hur fort det har gått. men man märker ju att pengarna försvinner allt mer och mer. sjukt egentligen hur tiden har varit sedan jag tog studenten. direkt efter jag tog studenten så började jag jobba. jag jobbade jämt och ständigt, kunde lätt bli iallafall minst 70 timmar i veckan. ständigt långpannor (för er som inte vet vad långpanna är så är det om man typ jobbar från öppning till stängning) så ungefär 11 timmar per dag och i princip varenda dag. var helt slutkörd efter typ 2-3 månader. fick aldrig ledigt utan jobbade i princip varje dag inklusive helger. aldrig ledig på helgerna så jag levde för jobbet typ. sen bad jag om en helg att få ledigt men då passade tydligen inte jag längre på det jobbet. hur kan en person resonera så? ska man inte kunna få en endaste helg ledig, iallafall en av dagarna under den helgen ledigt, när man har jobbat varenda helg under alla helgens dagar i över 8-10 helger i rad? nej, nu ska jag inte hålla på och prata massa illa, men riktigt dåligt faktiskt. men ja, sen dess har blivit arbetslös iallafall. några andra orsaker med men då hade ni blivit chockade typ över hur en vuxen man kan tänka/göra.. blir arg så jag kokar bara jag tänker på det. så jag ska inte tänka på det mer.

mycket deeptalk nu här, men det kanske ni tycker om? när jag är lite mer öppen här. eller?

men iallafall, om någon av er känner till något ställe som behöver personal, så säg till mig!! är öppen för alla förslag (typ..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0