15 juni

Nu har jag börjat att äta lchf/GI- mat, alltså inget socker eller mjöl. Så äter varken potatis, pasta, ris, bröd osv. Dessutom får man inte ens dricka mjölk för de innehåller mycket socker också. Ska se hur länge jag pallar, men blir sjukt motiverad när jag söker runt på internet. Det som är bra med denna "dieten" är att man liksom inte känner sig speciellt hungrig mellan de tre vanliga målen (frukost, lunch, middag) eftersom man får äta fett men inga kolhydrater. Så till middag kan man tillexempel äta en god köttbit, Bea-sås och massa sallad. Började i måndags med detta och får se hur det kommer att gå. Men är sjukt motiverad. Och att festa så mycket som jag gjort på sista tiden är bara att glömma! Jag har sagt att jag får unna mig något gott första gången på midsommar (är bortbjuden), och sen när jag är bortbjuden en annan gång i juli också, men annars är det strikt. Vill verkligen detta nu, så nu kör vi!!

Någon som har några frågor eller funderingar? Kom gärna med det då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0